Aquest curs pretén que el professorat vegi les possibilitats comunicatives que les formes de ficció digital presenten a l’hora d’oferir educació literària a l'alumnat, i adquireixin tot un seguit d’eines crítiques amb les quals poder valorar críticament les obres, seleccionar-les segons els seus contextos educatius, i també començar a pensar maneres d’introduir-les a l’aula i a la biblioteca del centre.
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
- Tutor/a (amb edició) : Lucas Ramada Prieto
Des del cos per al cos. Partim del nostre llenguatge corporal, per expressar més endavant i poder comunicar allò que necessitem des del cos complert que som.
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
- Tutor/a (amb edició) : Maria Ribera Salvador
Aquesta formació es proposa com una proposta pràctica i metodològica que vol donar eines per aprendre a guiar converses literàries. Com treballar els textos prèviament a la conversa, com elaborar un guió de conversa, alguns consells per a guiar-la, etc. A més, vol anar més enllà de l'aula, i pretén aconseguir un impacte més global, de centre, per això la importància d'assistir dues persones mínim per centre.
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Anna Juan Cantavella
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
Aquesta formació es proposa com una proposta pràctica i metodològica que vol donar eines per aprendre a guiar converses literàries en el context dels clubs de lectura. Com treballar els textos prèviament a la conversa, com elaborar un guió de conversa, alguns consells per a guiar-la, etc.
L’objectiu principal és formar als docents per poder utilitzar l’Atenció Plena a nivell personal i a l’aula, per tal d’afavorir l’estat físic, mental i emocional dels docents i alumnes, el seu aprenentatge i el seu creixement personal.
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Segarra Suana
- Tutor/a (amb edició) : Rosa Torras Barris
Les dificultats que ens trobem a la pràctica educativa per atendre
aquests infants que sembla que no es deixin educar sovint ens porten a
posicions estèrils de rigidesa, impotència i angoixa. Les problemàtiques
que observem al centre en l’eix de la relació i la comunicació donen
compte de les dificultats que pot tenir l’infant per a trobar un lloc
(simbòlic) en el món dels altres. Formació que cerca impacte més enllà de les aules, al centre.
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Colilles Codina
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
Al llarg d’aquest curs,
reflexionarem sobre la importància cabdal de la infància i ens
preguntarem com són aquests infants, des de quan llegeixen, quin és el
lloc dels adults que interactuen amb ells, quins materials podem
donar-los per adquirir el llenguatge i com podem fer-ho. Aquesta formació vol anar més
enllà de l'aula, i pretén aconseguir un impacte més global, de centre,
per això la importància d'assistir dues persones mínim per centre.
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Colilles Codina
- Tutor/a (amb edició) : Anna Juan Cantavella
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Montserrat Pelaez Porras
- Tutor/a (amb edició) : Marta Roig Pagès
Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Es partirà de la detecció de les necessitats del centre. Es plantejaran seqüències didàctiques o tasques a fer a cada cicle, es compartiran les experiències entre cicles i es reflexionarà sobre la pràctica per analitzar resultats i impacte de millora.
Adreçada a equips motors de centre per impulsar, impregnar i integrar l’aprenentatge de les llengües a través del ioga educatiu al centre, a més de docents de l'educació infantil i primària i professorat de secundària de llengües que ho implementaran a les aules i al centre.
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Dolors Garcia Debesa
- Tutor/a (amb edició) : Ma.Teresa Lladó Esclusa
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Encarnacion Romero Buiza
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
- Tutor/a (amb edició) : Núria Carrillo Monsó
- Tutor/a (amb edició) : Ma.Teresa Lladó Esclusa
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Encarnacion Romero Buiza
- Tutor/a: Dolors Garcia Debesa
Curs d'aprofundiment en integració de tècniques del ioga educatiu i l'ensenyament de llengües. Està adreçat a persones que ja hagin fet un curs inicial anteriorment.
- Tutor/a (amb edició) : Ma.Teresa Lladó Esclusa
- Tutor/a (amb edició) : Roser Martínez Vila
- Tutor/a (amb edició) : Encarnacion Romero Buiza