diàleg

La recerca educativa en Didàctica de les Ciències durant les darreres dècades ha proporcionat als docents diversos recursos valuosos per millorar l’aprenentatge de les ciències dels nostres alumnes.

En aquest curs aprofundirem en la utilització pràctica de dos d’aquests recursos, que resulten complementaris: el procés de modelització i una determinada forma de diàleg, per aplicar-los a la docència pròpia.

Per això, per una banda intentarem aclarir en què consisteix la modelització, quins processos cognitius i emocionals hi intervenen per guiar l’alumne en aquesta tasca, quins són els seus components, la seva funció, com interaccionen entre si i com els podem aprofitar per ensenyar ciències.

Per altra banda, veurem com conduir el diàleg del professor amb un alumne, amb diversos o amb tota la classe, perquè els resulti útil per a l’aprenentatge i la seva autoregulació (és a dir, la modelització que realitzen), al mateix temps que resulta cognitivament i emocionalment gratificant i motivador perquè cada alumne segueixi aprenent... i també per al professor.


Química en context en la perspectiva del nou currículum

Ciències 12-15, en la perspectiva del nou currículum