Partint del plantejament competencial del currículum i dels set principis transversals que haurien d’orientar la creació d’entorns d’aprenentatge, es vol donar resposta a un aprenentatge real i significatiu que ajudi a desenvolupar competències per a la vida, integrant els 4 pilars de l’aprenentatge: aprendre a fer, aprendre a ser, aprendre a conèixer i aprendre a conviure. El treball per projectes és una manera de donar-hi resposta, ja que és una manera d’entendre l’aprenentatge de manera globalitzada i interdisciplinària, significativa i funcional, a través de la qual l’alumnat aprèn a trobar sentit i connexions als continguts de diferents matèries, a treballar de manera cooperativa, a desenvolupar l’esperit crític, la presa de decisió compartida i consensuada, l’autonomia.

Avaluació psicopedagògica i orientacions en relació amb els diferents perfils alumnes NESE: retard greu de l'aprenentatge, altes capacitats i trastorn de l'aprenentatge. Formació en parelles: orientador de centre i coordinador pedagògic o coordinador ESO, com a mínim.