Objectius d’aprenentatge
• Promoure l’experimentació directa per disposar d’arguments per tal d’incorporar la gestió de l’energia a la vida quotidiana.
• Viure la relació entre la salut i la qualitat de l’ambient a l’aula, el seu impacte energètic i la nostra activitat diària.
• Reconèixer els elements i les aplicacions pròpies en l’àmbit de l’arquitectura bioclimàtica i apreciar-ne la seva eficiència.
Continguts educatius
• Les propietats dels gasos en les ciutats, les indústries... Les propietats de l’aigua. La interacció entre materials i llum. La naturalesa elèctrica de la matèria.
Canvis en la Terra. La prevenció d’accidents i les condicions òptimes de vida (calefacció, estalvi d’energia).
• Comparança d’objectes tecnològics de base mecànica, elèctrica, electrònica. Eficiència energètica. Sostenibilitat a partir de la reducció del consum, reutilització dels objectes tecnològics i reciclatge de materials. Minimització de l’impacte mediambiental que causa l’activitat domèstica: massificació de l’ús d’objectes domèstics, aïllament tèrmic, baix consum, etc.
• Impactes de les activitats humanes a l’atmosfera. Consum responsable de recursos naturals i materials, així com d’energia. Conductes que afavoreixen el seu ús sostenible, model energètic, producció, distribució de béns i d’energia, reciclatge, etc.
• La funció de relació. El sistema nerviós com a coordinador de les respostes. Variables que afecten al binomi salut-malaltia.
- Tutor/a (amb edició) : José A. Oncins Carrión
Partint del plantejament
competencial del currículum i dels set principis transversals que
haurien d’orientar la creació d’entorns d’aprenentatge, es vol donar
resposta a un aprenentatge real i significatiu que ajudi a desenvolupar
competències per a la vida, integrant els 4 pilars de l’aprenentatge:
aprendre a fer, aprendre a ser, aprendre a conèixer i aprendre a
conviure. El treball per projectes és una manera de donar-hi resposta, ja que és una manera d’entendre l’aprenentatge de manera globalitzada i interdisciplinària, significativa i funcional, a través de la qual
l’alumnat aprèn a trobar sentit i connexions als continguts de diferents
matèries, a treballar de manera cooperativa, a desenvolupar l’esperit
crític, la presa de decisió compartida i consensuada, l’autonomia.
- Tutor/a (amb edició) : Toni Morant Fornes
Avaluació psicopedagògica
i orientacions en relació amb els diferents perfils alumnes NESE: retard
greu de l'aprenentatge, altes capacitats i trastorn de l'aprenentatge.
Formació en parelles: orientador de centre i coordinador pedagògic o
coordinador ESO, com a mínim.
- Tutor/a (amb edició) : Elisenda Capdet Mateu
- Tutor/a (amb edició) : Núria Coma Ferrando
- Tutor/a (amb edició) : Judit Garreta Salgado
- Tutor/a (amb edició) : Eva Marqués Miralles
- Tutor/a (amb edició) : Ma.Jose Pascual Serveto
- Tutor/a (amb edició) : Emma Roquet-Jalmar Mallol
- Tutor/a (amb edició) : Josep M. Salvador Porqueras