Descripció: proposta de col·laboració entre recerca en lingüística aplicada i docència de llengua catalana. Intervenció a l’aula per a l’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles

Objectius: Aplicar una proposta d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles per a estudiants de català com a L2 en l’ensenyament secundari amb activitats orals al centre des del model teòric de la gramàtica de contruccions cognitiva   (GCxC)

ContingutsL'aprenentatge dels clítics en el marc de la gramàtica comunicativa de la construcció. Per cada construcció hem elaborat una seqüència didàctica construccional (SDCns) i una d’alternativa seguint la gramàtica tradicional i la pràctica docent més habitual (SDTrad), així com també proves inicials i finals per a analitzar el grau d’adquisició de cada construcció en un model i l’altre (vg. referències).

Avaluació: Aplicació de la intervenció didàctica. Análisi de resultats i conclusions. Implicacions didàctiques.

Requisits de la certificació:
Presentació de resultats d'aplicació de la intervenció a l'aula i contribuir a l'anàlisi posterior per validar o no el model d'intervenció didàctica proposat.

Persones destinatàries: Professorat de secundària de llengua catalana que estigui disposat a aplicar una intervenció didàctica en les condicions que marca el disseny experimental que forma part d'un projecte de recerca universitària.