Descripció: proposta de col·laboració entre recerca en lingüística aplicada i docència de llengua catalana. Intervenció a l’aula per a l’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles
Objectius: Aplicar una proposta d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles per a estudiants de català com a L2 en l’ensenyament secundari amb activitats orals al centre des del model teòric de la gramàtica de contruccions cognitiva (GCxC)
Continguts: L'aprenentatge dels clítics en el marc de la gramàtica comunicativa de la construcció. Per cada construcció hem elaborat una seqüència didàctica construccional (SDCns) i una d’alternativa seguint la gramàtica tradicional i la pràctica docent més habitual (SDTrad), així com també proves inicials i finals per a analitzar el grau d’adquisició de cada construcció en un model i l’altre (vg. referències).
Avaluació: Aplicació de la intervenció didàctica. Análisi de resultats i conclusions. Implicacions didàctiques.
Requisits de la certificació: Presentació de resultats d'aplicació de la intervenció a l'aula i contribuir a l'anàlisi posterior per validar o no el model d'intervenció didàctica proposat.
Persones destinatàries: Professorat de secundària de llengua catalana que estigui disposat a aplicar una intervenció didàctica en les condicions que marca el disseny experimental que forma part d'un projecte de recerca universitària.
- Tutor/a (amb edició) : Barceló Trigueros Sergi
- Tutor/a (amb edició) : Segura-Llopes Carles
- Tutor/a (amb edició) : Sentí Pons Andreu