CESIRE - Matemàtiques per a tothom

Amb el curs es volen posar de manifest els avantatges de l’ús del GeoGebra a les propostes d’aula que es faran durant el curs.

En particular, es treballaran activitats que poden anar adreçades a l’alumnat de cicle superior de primària i primer cicle de l’ESO.


Curs per aprendre pensament computacional de diverses maneres: programant amb Snap!, participant en el certamen Bebras, programant utilitzant Microbits a partir dels kits que han rebut els centres i mostrant el pensament computacional desendollat, amb propostes i activitats pròpies de l’àmbit matemàtic.


En aquest curs es pretén oferir estratègies i metodologies de treball per acompanyar l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària amb pocs recursos per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge. A la vegada que afavorir les competències bàsiques incidint directament en el treball en l’aula.

Es realitzaran sessions periòdiques de dues hores, telemàtiques i síncrones per tal de presentar les activitats, posar en comú les investigacions fetes i les propostes d’investigació i els dubtes que hagin pogut sorgir a partir de les tasques de les sessions anteriors. Cada mòdul constarà d’aquestes dues hores de trobada telemàtica i 2h de treball autònom que s’hauran de fer abans del següent mòdul.

Aquest curs complementa l'anterior curs "Programem matemàtiques amb Snap!" ofert des del CREAMAT pels mateixos formadors.

Coordinació entre les persones formadores del curs Tallers en Centre de Matemàtques a Secundària

Amb el curs es volen posar de manifest els avantatges de l’ús del GeoGebra a les propostes d’aula que es faran durant el curs.

En particular, es treballaran activitats que poden anar adreçades a l’alumnat de cicle superior de primària i primer cicle de l’ESO.


Curs per aprendre pensament computacional de diverses maneres: programant amb Snap!, participant en el certamen Bebras, programant utilitzant Microbits a partir dels kits que han rebut els centres i mostrant el pensament computacional desendollat, amb propostes i activitats pròpies de l’àmbit matemàtic.


En aquest curs es pretén oferir estratègies i metodologies de treball per acompanyar l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària amb pocs recursos per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge. A la vegada que afavorir les competències bàsiques incidint directament en el treball en l’aula.

Es realitzaran sessions periòdiques de dues hores, telemàtiques i síncrones per tal de presentar les activitats, posar en comú les investigacions fetes i les propostes d’investigació i els dubtes que hagin pogut sorgir a partir de les tasques de les sessions anteriors. Cada mòdul constarà d’aquestes dues hores de trobada telemàtica i 2h de treball autònom que s’hauran de fer abans del següent mòdul.

Aquest curs complementa l'anterior curs "Programem matemàtiques amb Snap!" ofert des del CREAMAT pels mateixos formadors.

Miradas Matemáticas, un instrumento para la formación del profesorado en Didáctica de las Matemáticas aplicada a la Educación de Personas Adultas

Generalment, durant el curs s’ofereix al professorat que fa de formador en matemàtiques en formacions relacionades amb el CESIRE sessions de formació per reflexionar sobre la pròpia pràctica i mantenir-se al dia de noves propostes.

OBJECTIUS

* Actualitzar-se en temes rellevants d’educació matemàtica
* Conèixer de primera mà propostes innovadores i ben fonamentades
* Mantenir relació amb altres formadors fent xarxa i intercanviant experiències
* Conèixer les novetats que incorpora el nou currículum en relació a les matemàtiques
* Crear de manera conjunta i testejar un repositori de Situacions d’Aprenentatge i de dinàmiques que esdevinguin la base de la formació en educació matemàtica en propers cursos.

CONTINGUTS

Després de les diverses formacions realitzades en educació matemàtica, com són diferents mòduls AraMat, Laboratoris, Dimensió Matemàtica a secundària o diverses formacions per a professorat de secundària, comptem amb un equip de gairebé un centenar de persones formadores.
La formació que proposem pretén fomentar la idea de grup i l’intercanvi entre ells per un costat i, per altra banda, fent servir eines i protocols de la formació del HTH de San Diego al CESIRE, aprendre dinàmiques per enriquir les activitats i la manera de gestionar-les, incorporant elements del nou currículum per continuar en la línia de treball competencial i avaluació reguladora del procés d’aprenentatge.